Esperlos-Co.com

اولین موردی که در رابطه با این ترانسمیترها از اهمیت بالایی بهره مند است، مشخصات فنی اختصاص داده شده به آن ها است. تمامی این مشخصات فنی در کنار یک دیگر جای می گیرند که نتیجه آن عملکرد نهایی دستگاه خواهد شد.

از این رو برای اینکه بتوانید شاهد یک عملکرد ویژه باشید، نیاز است تا بهترین مدل از ترانسمیترهای فشار را انتخاب نمایید.

حالا شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چه زمانی از این دستگاه استفاده می کنیم. به طور کلی زمانی که بخواهیم مقدار فشار را تشخیص و آن را به صورت دیجیتالی گزارش دهیم، نیاز به تهیه این ترانسمیترها است.

همچنین این دستگاه وظایف دیگری را نیز بر عهده دارد که از جمله آن ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • اندازه گیری فشار مطلق
  • اندازه گیری فشار تفاضلی
  • اندازه گیری جریان
  • اندازه گیری سطح

تمامی گزینه های ذکرشده در حیطه وظایفی است که ترانسمیتر فشار زیمنس باید از پس انجام آن ها بر بیاید.

اندازه گیری فشار و موارد مشابه در داخل اتاق کنترل انجام می شوند. فرد برای اینکه بتواند بر روی کارها بهترین نظارت و مدیریت را در این اتاق داشته باشید، از بهترین و به روزترین تکنولوژی ها و فناوری ها استفاده می کند. این موارد پیشرفته توسط ترانسمیتر زیمنس در اختیار شما گذاشته می شوند. از این رو می توان این گزینه را در بین برترین ویژگی های ترانسمیترها به شمار آورد.

انواع مدل های ترانسمیترهای فشار موجود در بازار

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی را در رابطه با انواع ترانسمیترها ایجاد کنیم، می توانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم و آن ها را به کار ببریم:

  • ترانسمیترهایی که نمایشگر دارند
  • ترانسمیترهایی که مخصوص محیط های انفجاری هستند
  • ترانسمیترهایی که فشار تفاضلی را اندازه گیری می کنند
  • ترانسمیترهایی که برای فشارهای پایین طراحی شده اند
  • ترانسمیترهایی که به صورت هوشمند کارها را انجام می دهند
  • ترانسمیترهایی که قلمی هستند
  • ترانسمیترهایی که کاربردهای صنعتی دارند

هر کدام از این ترانسمیترها توانسته اند مدل های مختلفی را در زیر مجموعه خود داشته باشند که هر کدام از آن ها اهمیت خاص خودشان را دارند و علاوه بر ویژگی های مختلفی که از خود به نمایش می گذارند، از این قابلیت برخوردار هستند تا کاربردهای متنوع و خاصی را داشته باشند.

یکی از برترین ویژگی هایی که می توانید از ترانسمیترهای برند زیمنس مشاهده کنید، تنوع در انواع آن است که به راحتی می توانید مدل های مختلفی را از بازار تهیه نمایید. از جمله مدل های مختلف ترانسمیترها شامل گزینه های زیر می شوند:

  • ترانسمیتر فشار زیمنس مدل 7MF4033
  • ترانسمیتر اختلاف فشار زیمنس 7MF4433
  • ترانسمیتر فشار زیمنس مدل SITRANS P320/420
  • ترانسمیتر فشار زیمنس مدل SITRANS P500
  • ترانسمیتر فشار زیمنس مدل SITRANS P DS III
  • ترانسمیتر فشار زیمنس مدل SITRANS P310

شش گزینه ذکرشده در بین بهترین ترانسمیترهایی قرار می گیرند که در حال حاضر در بازار موجود هستند. از این رو دست شما در انتخاب بسیار باز است. البته لازم به ذکر این نکته بسیار مهم می باشد که برای انتخاب هر کدام از این گزینه ها نیاز است تا به کاربری خودتان نگاه کنید.

از این رو باید در ابتدا ویژگی های مختلف این دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهید. سپس با تعیین هدف و نیاز خودتان یکی از آن ها را برای پیش بردن کارهای خود انتخاب نمایید. پس در وهله اول از بررسی مشخصات و ویژگی ها غافل نشوید.

در حال حاضر گزینه یک و دو بهترین ترانسمیترهای فشار زیمنس موجود در بازار هستند که شما می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. برای اینکه بتوانید انتخاب راحت تری را داشته باشید، نیاز است تا مشخصات آن ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. شما از این طریق می توانید راحت تر دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

دسته بندی ترانسمیترها بر اساس سنسور

ترانسمیتر فشار زیمنس در انواع بسیار گسترده ای وجود دارند و می تواند آن ها را بر اساس موارد مختلفی دسته بندی کرد. یکی از این گزینه ها دسته بندی به صورت ابزارهایی که در ترانسمیترها به کار گرفته می شوند

هر دستگاهی برای اینکه بتواند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد، به یک سری از ابزارها نیاز دارد. ترانسمیتر فشار زیمنس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در انواع مختلف ترانسمیترها ابزارهای گوناگونی تعبیه شده اند. هر کدام از این ابزارها این قابلیت را دارند تا نقش های مختلفی را بر عهده بگیرند.

هر کدام از این ابزارها اگر بتوانند وظایف خود را در بهترین شکل ممکن انجام دهند، در آن صورت بر روی عملکرد نهایی نیز تاثیرگذار خواهند بود. کارهایی مانند اندازه گیری فشار به صورت دقیق انجام خواهد گرفت.

ترانسمیترها یک نمایشگر را به خود اختصاص داده اند. در واقع نمایشگرها را می توان از اصلی ترین ابزارها به شمار آورد که با توجه به نوع مختلف ترانسمیترها، مدل آن ها می تواند تغییر پیدا کند. حالا این نمایشگرها به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرند؟ زمانی که بخواهیم فشار موجود را بر اساس مقیاس های مختلف گزارش دهیم، به حضور این نمایشگرها نیاز است.

در واقع هر کدام از این فشارهایی که باید گزارش شوند، بر روی نمایشگرها به اشتراک گذاشته می شوند. همچنین لازم به ذکر این نکته می باشد که این نمایشگرها همان ال سی دی هستند.

فشار و یا شدت جریان می توانند بر اساس پروتکل های بین المللی گزارش داده شوند. یعنی در فرایند گزارش هر کدام از آن ها به دو صورت عمل کنیم. روش بی سیم و روش کابل دو راهکار موجود هستند که کاملا بین المللی هستند. همچنین هر کدام می توانند ویژگی ها و مزیت های خاص خودشان را داشته باشند. از این رو انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به راحتی و یا ابزارهای در دسترس شما دارد.

طریقه روال کاری ترانسمیتر فشار زیمنس

از دیگر مباحث مهمی که در رابطه با ترانسمیترهای فشار اهمیت دارند این بوده که طریقه روال کاری آن ها به چه صورت است. برای اینکه بتوانید روال کاری را درک کنید، باید بدانید که هر ترانسمیتر فشار ساخته شده از بخش های مختلفی می باشد. هر کدام از این بخش ها با یک دیگر همکاری می کنند تا دستگاه را به هدف نهایی خود یعنی اندازه گیری فشار برسانند.

روال کاری این دستگاه ها نیز بدین صورت است که در ابتدا بخش دیافراگم این دستگاه باید به قسمت مخزن اتصال پیدا کند. البته این اتصال می تواند به مخزن و یا سیستم مورد نظر خود دستگاه ما باشد. فشار دریافت شده از طرف سیستم به دیافراگم تعبیه شده در ترانسمیتر وارد می شود. زمانی که این کار انجام می شود، مبدل های فشار وارد کار می شوند.

در هر ترانسمیتر مبدل های فشاری وجود دارند که توانسته اند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. در واقع حضور آن ها کاملا ضروری خواهد بود. حالا شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که نقش اصلی این مبدل ها در دستگاه های ترانسمیتر فشار زیمنس چیست.

زمانی که بخواهیم فشار را به شدت جریان تغییر دهیم، در آن صورت از این مبدل ها بهره گرفته می شوند. وظایف مبدل ها از روی نام آن ها قابل حدس و تشخیص است. از این رو وقتی فشار مورد نظر به دیافراگم وارد می شود، باید به شدت جریان تغییر پیدا کند و یا تبدیل شود. از این رو برای انجام این کار به حضور مبدل ها نیاز می باشد.

همچنین بعد از انجام تمامی این کارها فشار به دست آمده باید به صورت اعداد دیجیتالی گزارش شوند. گزارش های انجام شده بر روی یک نمایشگر ال سی مانند به اشتراک گذاشته می شوند.

به طور کلی استفاده از این تجهیزات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر دلایل مخصوص به خود را دارد. با استفاده از این دستگاه می توانید سطح مایعات در مخازن را نیز نشان دهید. به همین علت به تهیه ترانسمیتر فشار زیمنس اهمیت بسیار زیادی داده می شود.

همچنین این دستگاه برای به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد از خود به کالیبره شدن نیاز دارند. به همین علت برای اینکه بتوان این دستگاه را کالیبره کرد، نیاز به استفاده از هارت است. برای ترانسمیتر فشار زیمنس از هارت 475 برای کالیبره کردن بهره گرفته می شود.

جنس و اندازه های ترانسمیتر زیمنس

یکی از مهم ترین مواردی که در رابطه با ترانسمیترهای فشار اهمیت دارند این بوده که جنس آن ها چیست. هر چقدر جنس و ماده به کار گرفته شده بیشتر باشد، به همان اندازه نیز می توانید شاهد کیفیت بالا و عمر طولانی تر باشید.

ترانسمیتر فشار زیمنس ساخته شده از چدن و استیل ضد زنگ می باشد. ترکیب هر دوی این ها در کنار هم می توانند کیفیت ویژه ای را ایجاد کنند. به همین علت این دستگاه ها در شرایط و دماهای مختلف می توانند مقاومت بالایی را از خود نشان دهند و از این طریق عمر مفیدی را از خود به اشتراک بگذارند.

همچنین لازم به ذکر این نکته می باشد که ترکیبات چدن و استیل ضد زنگ در کنار یک دیگر باعث خواهد شما این ترانسمیترها بتوانند فشار بسیار بالایی را تحمل کنند و در برابر شرایط خورنده نیز از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

دقت گزارش شده برای این دستگاه چیزی در حدود 0.065 درصد است. این مقدار باعث خواهد شد تا بتواند پایداری 60 ماده را حفظ نماید.

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، ترانسمیترها در مدل ها و انواع مختلفی وجود دارند. از آنجایی که هر کدام از این مدل ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند، می توانیم اینطور بیان کنیم که می توانند بازه مختلفی از فشار را تحمل کند و یا فشارسنج های آن ها بازه مشخص شده ای را گزارش دهند.

بر اساس بررسی هایی که انجام شده اند، فشاری که فشارسنج ها می توانند گزارش دهند در بازه بین 1 میلی متر تا 700 بار است. این مقدار در نوع خود بسیار قابل توجه بوده و می تواند دستگاه را در شرایط مختلف به کار برد. همچنین با این مقدار، استفاده از دستگاه در شرایط مختلف کاملا قابل اطمینان خواهد و نیازی به نگرانی وجود ندارد.

محدوده فعالیت شدت جریان در ترانسمیتر فشار زیمنس

در ترانسمیترهای فشار مدل زیمنس شاهد فعالیت شدت جریان بین بازه 4 تا 20 میلی آمپر خواهید بود. همچنین می توانید به این نتیجه دست پیدا کنید که محدوده وسیعی از جریان را تحت پوشش خود قرار می دهند. از این رو می توانیم به این نتیجه برسیم این دستگاه ها در بین کارآمدترین ابزارها قرار می گیرند و می توانند در پالایشگاه ها مورد بهره وری باشند.

مزیت هایی پرشر ترانسمیتر زیمنس با خود به همراه دارند

یکی دیگر از مباحث ویژه در رابطه با این موضوع مزیت های پرشر ترانسمیتر می باشد. در واقع شما برای اینکه بتوانید عملکرد این دستگاه ها را درک کنید، در ابتدا نیاز است تا با مزیت های آن ها آشنایی کامل پیدا کنید. از جمله مزیت هایی که این دستگاه ها از خود به اشتراک می گذارند، شامل گزینه های زیر می شوند:

  • برای اینکه بتوانیم به صورت مستقیم سطح فشار و فشار تفاضلی را اندازه گیری نماییم، بهترین گزینه برای استفاده از ترانسمیتر فشار می باشد.
  • برای اینکه بهترین کیفیت ساخت را از ترانسمیتر فشار زیمنس شاهد باشد، از مواد پیزوالکتریک بهره گرفته می شود. این مواد مزیت های زیادی را به خود به همراه دارند که از جمله آن ها می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر میدان تابشی و الکترومغناطیسی اشاره کرد.
  • همچنین شما می توانید ترانسمیتر فشار زیمنس را به سیستم های مختلفی وصل کنید. مدارهای الکتریکی نمونه ای از این سیستم ها به شمار می روند.
  • همچنین شما با استفاده از این دستگاه این قابلیت را خواهید داشت تا فشار را نسبت به فشار اتمسفر اندازه بگیرید.
  • تحمل کردن اکثر محیط ها از جمله مزیت های پرشر ترانسمیتر به شمار می رود. همچنین آن ها را به صورت غرق شده نیز مورد استفاده قرار می دهند. همین مورد در بین برترین ویژگی ها و مزیت های این دسته از ابزارهای اندازه گیری قرار می گیرند.

با شناخت این مزیت ها شما از این توانایی برخوردار خواهید بود تا راحت تر این دستگاه ها را درک کنید و به صورت گسترده تر و حرفه ای تر از آن ها استفاده نمایید.

نکاتی که در انتخاب ترانسمیتر فشار باید به آن ها توجه کنید

در انتخاب هر ابزاری یک سری از نکات وجود دارند که نیازمند توجه بسیار گسترده ای هستند. ترانسمیترهای فشار نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زمانی که شما می خواهید یک ترانسمیتر فشار را انتخاب کنید، باید به یک سری از نکات ویژه توجه داشته باشید که از آن ها می توانیم گزینه های زیر را نام ببریم:

  • فشار نسبی است یا مطلق؟
  • محدوده اندازه گیری فشار چقدر است؟
  • دمای سیال به چه صورت است؟
  • نوع سیال چیست؟
  • خورندگی ماده در ارتباط با سنسور از چه نوعی است؟
  • خروجی ترانسمیتر از چه نوعی است؟

تمامی این گزینه ها در بین نکات مهمی قرار گرفته شده اند که شما باید توجه به آن ها را در اولویت قرار بگیرید. همچنین باید به کاربرد و نوع نیاز خودتان نیز قبل از نهایی کردن خریدتان توجه نمایید.

همچنین لازم به ذکر این نکته می باشد که منظور از نسبی یا مطلق بودن، مبنای فشار است. اگر مبنای فشار ما مطلق باشد یعنی اندازه گیری فشار بر حسب فشار اتمسفر است. ولی در صورتی که اندازه گیری فشار بر این حساب نباشد، در آن صورت مبنای فشار ما نسبی خواهد بود.

کالیبره کردن ترانسمیتر فشار

اگر خاطرتان باشد یک توضیحاتی را در رابطه با کالیبره کردن به شما گفتیم. حالا در این بخش می خواهیم این موضوع را باز کنیم و نکات گسترده تری را در رابطه با آن بیان کنیم.

برای اینکه بتوانیم ترانسمیتر فشار زیمنس را کالیبره نماییم، در ابتدا نیاز است تا تجهیزات لازم آن را تهیه کنیم. این تجهیزات شامل موارد زیر می شوند:

  • منبع فشار استاندارد
  • MA متر دقیق
  • کالیبراتور فشار

بعد از تهیه کردن هر کدام از این تجهیزات نیاز است تا مراحل کالیبره کردن را با دقت و به ترتیب طی کنید. قبل از اینکه کالیبره کردن را شروع کنید، مدار باید کامل بسته شده باشد. بعد از آن باید LRV مورد نیاز اعمال گردد. این کار توسط منبع فشار انجام می گیرد. همچنین 4MA نیز باید تنظیم گردد که برای انجام این کار نیز به پیچ ZERO نیاز است.

در مرحله بعدی از کالیبره کردن ترانسمیتر باید URV را اعمال کنید. این امر نیز توسط منبع فشار با دقت و کیفیت بالایی انجام می شود. سپس نوبت به تنظیم 20MA می رسد. برای به انجام رساندن این کار نیز به پیچ SPAN نیاز می باشد.

اندازه گیری دبی با ترانسمیتر فشار زیمنس

ترانسمیتر فشار زیمنس توانسته کاربردهای مختلفی را به خود اختصاص دهد که هر کدام از آن ها اهمیت خاص خودشان را دارند. به همین علت از آن در صنایع مختلفی بهره گرفته می شود. از جمله کاربردهای این ترانسمیتر می توان به اندازه گیری دبی اشاره کرد.

اندازه گیری دبی با که تحت عنوان فلومتر نیز شناخته می شود، برای انجام این امر نیازمند ترکیب سه عنصر اصلی است. منظور از عنصر اصلی این بوده جزئی از عنصر مورد نظر ما که در داخل لوله قرار می گیرد و باعث تغییر فشار می شود. بعد از ترانسمیتر باید میزان فشار به دست آمده را بخواند و سپس آن را به سیگنال استانداردی که قابلیت خوانایی داشته باشد، تبدیل کند.

در واقع عنصر سوم یک ساختاری است که باید بتواند عنصر اولیه و همچنین فشاری که توسط آن ایجاد شده است را به خود دستگاه ترانسمیتر متصل کند. این خطوط از این قابلیت برخوردار هستند تا لوله، شیر و همچنین دیگر بیت های مکانیکی را پوشش دهند.

ترانسمیترهایی که برای اندازه گیری فشار مورد استفاده قرار می گیرند، در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام این قابلیت را دارند تا ویژگی های متعددی را از خود به نمایش بگذارند. از جمله رایج ترین فلومترهایی که در حال حاضر در بازار موجود می باشد، می توان به اوریفیس پلیت اشاره کرد.

اندازه گیری سطح با استفاده از ترانسمیتر فشار

از دیگر کاربردهایی که این نوع از ترانسمیترها با خود به همراه دارند، اندازه گیری سطح می باشد. هر چند ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند سطح را اندازه گیری کنند و بسیار کاربردی نیز هستند، با این وجود بسیاری از افراد و مهندسان ترجیح می دهند که برای راه انداختن کارهای خود از ترانسمیترها بهره ببرند.

ترانسمیتر اختلاف فشار که برای اندازه گیری سطح کاربرد بسیار زیادی را دارد، تشکیل شده از دو بخش می باشد. سلول سنجی و ترانسمیتر این دو گزینه هستند. لازم به ذکر این نکته می باشد که سلول سنجی با نام های دیگری از جمله سنسور فشار نیز نامیده می شود.

در این سلول ها دو محفظه جداگانه در نظر گرفته شده اند. این محفظه ها برای فشار طراحی شده اند و برای تفکیک آن ها به دو بخش بالا و پایین از دیافراگم بهره برده شده است. حالا برای اینکه بتوان سطح را توسط ترانسمیتر مورد نظر محاسبه کرد، نیاز به استفاده از یک فرمول و معادله ریاضی ویژه می باشد.

مناسب ترین گزینه برای این کار استفاده از معادله پاسکال است. با استفاده از این معادله می توان فشار هیدرواستاتیک را به راحتی به دست آورد.

دیگر کاربردهایی که از ترانسمیتر فشار زیمنس باید بدانید

کاربردهایی که این ترانسمیترها به خود اختصاص داده اند، گسترده تر از موارد ذکر شده هستند. چرا که ویژگی های مختلفی دارند. به همین علت استفاده از آن ها می تواند مزیت های ویژه ای را با خود به همراه داشته باشند. از دیگر کاربردها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از ترانسمیترها می توان ارتفاع را از سطح دریا به دست آورد
  • برای اندازه گیری جریان نیز کاربرد دارند
  • همچنین می توان ارتفاع و عمق را نیز محاسبه کرد

ساختار داخلی ترانسمیتر فشار

به منظور اینکه دستگاه مورد نظر بتواند فشار را در دقیق ترین حالت به دست بیاورد و همچنین عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد، ابزارها و تجهیزات مختلفی در آن تعبیه شده اند. هر کدام از این ابزارها وظایف مختلفی را باید انجام دهند. از این رو وجود هر کدام کاملا ضروری بوده و نمی توان یک یا چند مورد از آن ها را حذف کرد.

مانومترها یکی از اصلی ترین ابزارهایی است که در ساختار داخلی ترانسمیترها به کار گرفته شده است. در واقع مانومترها بسیار ساده طراحی شده اند و برای اندازه گیری فشار مورد استفاده قرار می گیرد. مانومترها را می تواند مانند یک تیوپ در نظر گرفت که پر از مایع است. از این رو اگر فشار گازی را به آن اعمال کنیم، در آن صورت شاهد تغییر ارتفاع مایع خواهید بود.

همچنین نوع مانومترها یک دستگاه فشار تفاضلی است که اگر شما ارتفاع ستون مایع را تغییر دهید، می توانید متوجه اختلاف فشار شوید.

المان های فشار مکانیکی نیز شامل موارد مختلفی می شوند و به عنوان اصلی ترین ساختار داخلی از آن ها یاد می شود. از جمله المان هایی که می توانند فشار را بسنجند و به صورت مکانیکی مورد کاربرد قرار بگیرند، شامل دیافراگم، بیلوز و لوله بوردون می شوند.

در این المان ها ویژگی های مختلفی به کار گرفته شده اند و هر یک می توانند تاثیرگذاری خاص خودشان را داشته باشند. در واقع تمامی این المان ها اهداف مشترکی را دنبال می کنند که تبدیل فشار سیال به نیرو تنها نمونه ای از آن ها است.

حالا نوبت آن است با هر کدام از این المان ها آشنا شوید

بیلوز را می توان مانند یک آکاردئون در نظر گرفت. اگر فشار درون بیلوزها افزایش پیدا کند، در آن صورت حالتی دراز و کشیده پیدا می کند و کشیده می شود.

دیافراگم نیز یک صفحه نازک می باشد. حالا اگر فشار سیال به آن وارد شود، شاهد خمیدگی آن به سمت خارج خواهید بود. دیافراگم ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند ولی رایج ترین نوع آن ها ساخته شده از فلز هستند. برخی اوقات دیافراگم ها با موادی ساخته می شوند که استحکام بسیار کمی دارند. همین مورد باعث می شود تا اثر فنری آن ها بسیار کم باشد.

لوله بوردون نمونه دیگری از المان های مکانیکی تعبیه شده ترانسمیتر فشار زیمنس می باشد. این لوله ها ساخته شده از آلیاژهای فلزی مانند هستند. شکل کلی آن دایره ای بوده و به داخل خمیده است. اگر یک فشار داخلی را به این لوله ها اعمال کنیم، در آن صورت تلاش می کنند تا راست شوند. یعنی تلاش خود را به کار می برند تا شکل اولیه خود را در حین ساخت به دست بیاورند.

مزیت ها و کاربردهای برتری که می توانید از ترانسمیترهای زیمنس مشاهده کنید

اگر از ترانسمیترهای فشار برای پیش بردن کارهای خود بهره ببرید، می توانید مزیت های بسیار زیادی را مشاهده نمایید که موارد زیر در بین بهترین آن ها قرار داده می شوند:

  • کاهش هزینه ها را برای شما به همراه خواهند داشت.
  • از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
  • با کمک آن ها می توان از محیط زیست نیز مراقبت نمود.
  • ترانسمیترها از این قابلیت برخوردار هستند تا سیگنال های قابل اطمینانی را ایجاد کنند. این سیگنال ها بسیار سریع تر از error ها هستند. به عنوان مثال زمانی که وسیله دچار شکستگی می شود و یا تراکم و گرفتگی به وجود می آید، سیگنال ها ارسال می گردند.
  • می توانند فرسودگی ابزارها را تشخیص دهند و از این طریق کمک بزرگی را به عملکرد نهایی کنند.
  • همچنین با کمک ترانسمیترها می توان جریان را خودکارسازی کرد و همچنین کیفیت مواد را به صورت خودکار کنترل کرد. مدیریت دیده بانی مواد نیز با کمک ترانسمیترها قابل انجام است.
  • اگر آلاینده ها در محل کار بیشتر از حد معمول انباشته شوند، در آن صورت سیگنال خطر ایجاد می شود و کارکنان را آگاه می سازد.

تمامی این مزیت ها در کنار هم قرار می گیرند و در نهایت یک محیط کار مناسب و ایمن را برای بشر می سازند. همچنین از آنجایی که با استفاده از ترانسمیترها دیگر نیازی به اندازه گرفتن و کنترل کردن فشار در محیط های پر خطر نمی باشد، کارکنان یک بخش می توانند امنیت و ایمنی بیشتری را تجربه کنند.

پس برای اینکه یک اتاق کنترل بتواند مزیت های زیادی را تجربه کند و همچین کارکنان نیز راحتی ویژه ای را داشته باشند، به شما پیشنهاد می شود که انواع ترانسمیترهای فشار زیمنس را تهیه کنید و سپس از آن ها بیشترین بهره و استفاده را ببرید.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی ترانسمیتر فشار زیمنس پرداخته شد. این ترانسمیترها در انواع و مدل های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها این قابلیت را دارند تا ویژگی های متعددی را از خود به اشتراک بگذارند. همچنین هر کدام از این ترانسمیترها در صنایع مختلف مورد کاربرد قرار می گیرند و با توجه به مشخصه هایی که دارند، می توانند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

از این رو اگر در اتاق کنترل صنعت و یا پالایشگاه مورد نظر خود، به دنبال اندازه گیری فشار هستید، بهترین گزینه برای استفاده ترانسمیترهای فشار می باشد. همچنین یکی از پیشنهادات ما به شما استفاده از برند زیمنس می باشد که تاریخچه قدیمی و قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته است.

خبرنامه

برای دریافت آموزش های رایگان در تمامی صنایع کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
ما هر هفته یک آموزش جدید برای شما ارسال می کنیم.

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up